آشنایی با یوتیوب و سرویس های آن

یوتیوب و سرویس‌های مرتبط با آن و چند حقیقت جالب در مورد یوتیوب

YouTube - یوتیوب یک وب سایت رایگان برای اشتراک گذاری ویدیو است که مشاهده فیلم‌های آنلاین را ساده‌تر می‌کند. حتی می‌توانید فیلم‌های خود را در یوتیوب ایجاد و بارگذاری کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. YouTube در ابتدا در سال 2005 ایجاد شد و اکنون یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها در وب است که بازدیدکنندگان هر ماه حدود 6 میلیارد ساعت فیلم در این وبسایت مشاهده می‌کنند.

اگر تا به حال ویدئویی را بصورت آنلاین تماشا کرده‌اید‌، احتمال اینکه آن ویدیو در YouTube آپلود شده باشد بسیار زیاد است. به عنوان مثال، تقریباً تمام آموزش‌های ویدیویی وب سایت‌های مختلف در واقع فیلم‌های YouTube هستند. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که در یوتیوب امکان دسترسی و تماشای ویدیوهای 4k نیز وجود دارد در نتیجه ویدیوها با کیفیت بالایی نمایش داده خواهند شد. شایان ذکر است که یوتیوب دارای زیرمجموعه‌هایی نیز بوده که می‌توان به یوتیوب موزیک برای دسترسی به موسیقی‌های مختلف و یوتیوب کیدز برای کودکان اشاره کرد. در ادامه جزییات بیشتر را در رابطه با یوتیوب در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

چرا از یوتیوب استفاده کنیم؟

یکی از دلایل محبوبیت YouTube تعداد زیاد ویدیوهایی است که می‌توانید پیدا کنید. به طور متوسط در هر دقیقه، بیش از 100ها ساعت فیلم در YouTube بارگذاری می‌شود، بنابراین همیشه چیز جدیدی برای تماشا در یوتیوب وجود دارد. در یوتیوب امکان دسترسی به محتوای درسی، محتوای آموزشی، محتوای آشپزی، محتوای طنز و موارد این چنینی وجود دارد و این سرویس در واقع یک سرویس رسمی برای تماشای ویدیو در سراسر جهان به حساب می‌آید. یوتیوب همچنین مرکز گرفتن ایده و مرکز آموزش‌های آنلاین محسوب می‌شود در نتیجه بسیار کاربردی و جذاب است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت یوتیوب، امکان تولید محتوا است. از سوی دیگر کاربران می‌توانند در این وبسایت به فیلم‌ها خلاقانه دسترسی پیدا کنند و پس از ایده گرفتن، خودشان به ساختن ویدیو بپردازند. در نتیجه به راحتی می‌توانید عضو این سایت شوید، ویدیو آپلود کنید یا از تماشای ویدیوهای دیگران لذت ببرید.

عملکردهای اصلیYouTubeچیست؟

  • کاربران می‌توانند ویدیوها را جستجو و تماشا کنند.
  • کاربران می‌توانند یک کانال YouTube شخصی ایجاد کنند.
  • کاربران می‌توانند فیلم‌ها را در کانال خود بارگذاری کنند.
  • کاربران می‌توانند سایر ویدیوهای YouTube را لایک کنند، کامنت بگذارند یا با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • کاربران می‌توانند کانال‌ها و کاربران دیگر YouTube را دنبال کنند.
  • کاربران می‌توانند برای سازماندهی فیلم‌های خود و فیلم‌های گروهی، لیست پخش ایجاد کنند.

تبلیغات در یوتیوب

تماشای فیلم‌های YouTube رایگان است، اما اکنون بسیاری از آنها شامل نوعی از تبلیغات شخص ثالث است و یوتیوب عملکردی شبیه به تلویزیون پیدا کرده است. ممکن است این تبلیغات قبل از شروع ویدیو نشان داده شود یا در میان ویدیو به نمایش درآید.

با توجه به محتوای بسیار زیاد در YouTube، ذکر این نکته ضروری است که همه فیلم‌های YouTube برای همه مناسب نیست و به ویژه کودکان زیر 13 سال نباید دسترسی آزادی به یوتیوب داشته باشند. به همین منظور یوتیوب کیدز - YouTube Kids راه اندازی شد تا در اختیار کودکان قرار گیرد و محتوای مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار دهد. از سوی دیگر ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید و محدودیت‌هایی را در سرویس یوتیوب برای کودکان ایجاد نمایید. برای مثال حالت ایمن برای محدود کردن انواع فیلم‌ها ارائه شده تا قابلیت کنترل والدین را در اختیارتان قرار دهد.

برای راه اندازی حساب YouTube کاربران باید بالای 18 سال باشند یا از سن 13 سال با رضایت والدین از این سرویس استفاده کنند. با این حال، کاربران برای دسترسی به وب سایت یا مشاهده فیلم‌ها نیازی به ورود به سیستم ندارند. با این وجود، اکنون نسخه YouTube Kids برای بارگیری رایگان در دسترس است. YouTube kids برای کودکان 3-8 ساله طراحی شده است و برای یافتن محتوای مورد علاقه کودکان و والدین بسیار جذاب است.

چرا نوجوانانYouTubeرا دوست دارند؟

یوتیوب به صورت رایگان قابل استفاده است و می‌تواند فضای خوبی برای نوجوانان باشد تا چیزهایی را که دوست دارند کشف کنند. بسیاری از جوانان، از YouTube برای تماشای موزیک ویدیو، نمایش‌های کمدی‌، آموزش، دستور‌العمل، ترفندها و موارد دیگر استفاده می‌کنند. نوجوانان همچنین از سرویس اشتراک ویدئو برای پیگیری وبلاگ نویسان مورد علاقه خود (ویدئو بلاگر)Tube و سایر افراد مشهور مورد علاقه خود استفاده می‌کنند.

نکاتی برای ایمن نگه داشتن کودک درYouTube

  1. مدیریت تنظیمات حریم خصوصی

وقتی کاربر ویدئویی را در YouTube بارگذاری می‌کند، به طور پیش فرض ویدیو روی حالت عمومی تنظیم می‌شود، به این معنی که هرکسی می‌تواند ویدیو را ببیند. بسته به سن فرزندتان، باید درمورد اینکه کودک در حال بارگذاری فیلم در YouTube است از تنظیماتی بهتر استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی فیلم‌ها را به حالت خصوصی تغییر دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از Google Circles از مردم دعوت کنید تا فیلم‌های شما را مشاهده کنند.

  1. کنترل والدین را تنظیم کنید

والدین باید محدودیت‌های سنی و کنترل والدین را در YouTube تنظیم کنند.

  1. غیرفعال کردن نظرات در YouTube

YouTube به شما این امکان را می‌دهد تا بخش نظرات خود را در مورد ویدیوها به طور کامل غیرفعال کنید یا نظرات را بدون تایید منتشر نکنید. این قابلیت می‌تواند به شما کمک کند تا از خطرات ناشی از آزار و اذیت اینترنتی جلوگیری کنید.

  1. از حالت ایمنی استفاده کنید

YouTube دارای حالت ایمنی است. این تنظیمات به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دسترسی به محتوای بزرگسالان جلوگیری کنند. این تنظیم نتایج جستجو را فیلتر می‌کند تا فیلم‌هایی با محتوای بزرگسال یا فیلم‌هایی را که از نظر سنی محدود شده‌اند حذف کند. به این معنی که چنین محتوایی در نتیجه جستجوی ویدیو، ویدیوهای مرتبط و لیست پخش نشان داده نمی‌شود. اگرچه هیچ سیستم فیلترینگی صد در صد دقیق نیست، اما توصیه می‌کنیم والدین کودکان خردسال، این ویژگی را فعال کنند.

YouTubeبرای اندروید باکس و گوشی‌های هوشمند

این روزها افراد بیشتری در حال تماشای فیلم هستند. در حقیقت، بیش از 40 درصد از ترافیک YouTube از طریق اندروید باکس ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها حاصل می‌شود. از آنجا که اپلیکیشن رایگان YouTube برای دستگاه‌های Android و iOS بسیار شبیه نسخه دسکتاپ طراحی شده است در نتیجه استفاده از آن برای شما آسان خواهد بود.

اگر اندروید باکس داشته باشید، با اتصال اندروید باکس به تلویزیون، می‌توانید از خدمات آنلاین یوتیوب در تلویزیون استفاده کنید. در واقع برای اینکه بتوانید فیلم‌های YouTube را مستقیماً از طریق تلویزیون مشاهده کنید، باید اپلیکیشن YouTube را بر روی اندرویدباکس نصب کنید هرچند که بیشتر تولید کنندگان اندروید باکس ها به صورت پیش فرض این اپلیکیشن را بر روی اندروید باکس ها نصب کرده اند، تا امکان تماشای ویدیوهای یوتیوب در تلویزیون در اختیارتان قرار گیرد.

یوتیوب در تجارت

YouTube می‌تواند یک بستر ویدیویی موثر برای بازاریابی مشاغل کوچک باشد. در ابتدا باید بگوییم که YouTube میزبان بیش از 2 میلیارد کاربر از سراسر جهان است و روزانه بیش از 30 میلیون بازدید را در اختیار شما قرار می‌دهد در نتیجه یک بستر عالی برای مشاغل کوچک بوده و برای افرادی که به دنبال بازاریابی با محتوای ویدئویی هستند بسیار کاربردی خواهد بود.

ویدئو برای بسیاری از مشاغل بسیار جذاب و مفید است. ایجاد یک کانال YouTube برای مشاغل شما یک بستر متمرکز برای تماشاگران بوده و تعامل خوبی را برای کسب و کار شما فراهم می‌کند. همانطور که می‌دانید بازاریابی در حال حرکت به سمت ویدئو از طریق محتوای ثابت است و YouTube یک مهره‌ی اصلی برای بازاریابی و تجارت است. برای یک کاربر خاص، سایت ساده به نظر می‌رسد، اما اگر بخواهید از آن برای بازاریابی و توسعه تجارت خود استفاده کنید، پیچیده‌تر است. YouTube یکی از پربازدیدترین وب سایت‌های اینترنتی است. در نتیجه اگر می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید، شروع به کار در YouTube بسیار منطقی است. این روزها رقابت کمی سخت است. با این حال، این بدان معنی نیست که دیگر جایی برای تازه واردان نیست. رویای تبدیل شدن به یک سوپراستار YouTube با میلیون‌ها بازدیدکننده ممکن است واقع بینانه نباشد، اما یک هدف قابل دستیابی است. در ادامه مواردی که باید برای استفاده از YouTube برای تجارت و کسب و کار بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ثبت نام به عنوان یک حساب یوتیوب تجاری

نمایه یوتیوب خود را سفارشی کنید

تعامل با دیگران در یوتیوب

دریافت تأییدیه کانال خود

انتشار ویدیوهای پرطرفدار در یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب

چند حقیقت جالب در مورد یوتیوب

  • نام دامنه "YouTube.com" در 14 فوریه 2005 فعال شد.
  • گوگل در سال 2006 یوتیوب را با قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد.
  • YouTube دومین سایت پربازدید در جهان است.
  • کارمندان YouTube این گزینه را دارند که در محیط کاری به جای استفاده از پله‌ها یا آسانسور، از سرسره استفاده کنند.
  • 37 درصد از کل ترافیک اینترنت همراه متعلق به YouTube است.
  • اولین فیلم یوتیوب در سال 2005 از باغ وحش سان دیگو منتشر شد.
  • اولین آگهی‌های یوتیوب در آگوست 2007 منتشر شد.
  • در ماه مه 2010، YouTube بیش از 2 میلیارد بازدید در روز داشت.
  • تا مارس 2013، YouTube ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال داشت.
  • تا سال 2025 پیش بینی می‌شود که 50 درصد بینندگان زیر 32 سال در تلویزیون پولی مشترک نشوند.
  • بیش از 31 میلیون کانال در یوتیوب وجود دارد.
  • ویدیوی Gangnam Style به قدری محبوب بود که رکورد بازدید ویدیو در YouTube را شکست.
  • درآمد Youtube برای کل سال 2019 به 15.1 میلیارد دلار رسیده است که 36 درصد بیشتر از 2018 است.
  • درآمد تبلیغات YouTube در سه ماه دوم سال 2020 بیش از 3.80 میلیارد دلار بوده است.
  • تعداد کانال‌های یوتیوب هر سال 40 درصد افزایش می‌یابد.
  • 61.5 درصد از محبوب‌ترین ویدیوهای YouTube در آلمان قابل مشاهده نیست.
  • اینفلوئنسرهای YouTube با داشتن 5 هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال کننده به طور متوسط ​​315 دلار برای هر ویدئو درآمد بدست می‌آورند.
  • بالاترین درآمد در پلتفرم یوتیوب در سال 2019 توسط رایان کاجی بود که 26 میلیون دلار درآمد کسب کرد.
  • به بیشتر کانال‌های YouTube از هر 1000 بازدید ویدیو 0.5 دلار پرداخت می‌شود.
  • YouTube به ازای هر 1000 بازدید آگهی به طور متوسط ​​18 دلار پرداخت می‌کند.
  • طی پنج سال گذشته، YouTube بیش از 2 میلیارد دلار به شرکای دارای Content ID پرداخت کرده است.
  • یوتیوب در سال ۲۰۱۹ بیش از 15.14 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.
  • 73 درصد بزرگسالان ایالات متحده از YouTube استفاده می‌کنند.
  • 78 درصد از پسران بزرگسال ایالات متحده از YouTube استفاده می‌کنند.
  • 68 درصد از دختران بزرگسال ایالات متحده از YouTube استفاده می‌کنند.
  • 77 درصد افراد 15-25 ساله در ایالات متحده از YouTube استفاده می‌کنند.
  • بیش از 16 درصد از بازدیدکنندگان سایت YouTube از ایالات متحده هستند.
  • 89 درصد از کاربران YouTube از خارج از ایالات متحده هستند.
  • 62 درصد مشاغل از YouTube استفاده می‌کنند.
  • 51 درصد افراد بالای 75 سال در YouTube فیلم تماشا می‌کنند.
  • 77 درصد جوانان 26-35 ساله از ایالات متحده از YouTube استفاده می‌کنند.
  • 51 درصد از کاربران YouTube به صورت روزانه از سایت بازدید می‌کنند.
  • 37 درصد از کاربران 18 تا 34 ساله روزانه از YouTube استفاده می‌کنند.
  • 70 درصد از زمان تماشای YouTube از طریق گوشی‌های هوشمند حاصل می‌شود.
  • خدمات YouTube در بیش از 100 کشور به 80 زبان در دسترس است.
  • یوتیوب 265 میلیون کاربر فعال در هند دارد.
  • 71 درصد جوانان 26-35 ساله از ایالات متحده از YouTube استفاده می‌کنند.
  • 79 درصد کاربران  18-34 ساله فیلم‌های بارگذاری شده توسط افراد دیگر را ترجیح می‌دهند.
نوشتن نظر