گوگل تی وی چیست؟ تمامی نکاتی که باید درباره این پلتفرم بدانید
مانند هر وسیله هوشمندی مثل تلفن همراه و رایانه، تلویزیون های هوشمند نیز دارای سیستم عامل هستند که همه چیز از منوها گرفته تا جست و جو در اینترنت را در بر می گیرند. هر دستگاهی که به وب متصل باشد، نوعی سیستم عامل دارد که در پشت صحنه تمام فرآیندها را کنترل می کند. چیزی که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم، گوگل تی وی است. این پلتفرم یک سیستم جهانی نشر و پخش ویدیو است که سیستم عامل آن با اندروید راه اندازی شده است. اگر درباره نحوه استفاده از آن و خرید بهترین اندروید باکس سوال دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

تلویزیون گوگل
گوگل تی وی چیست؟
گوگل یا اندروید تی وی پلتفرمی است که بر سفارشی سازی کاربر متمرکز است. در سال های گذشته این پلتفرم وجود داشته است، اما با نام Google play movies & Tv شناخته می شد. رابط کاربری تلویزیون و فیلم گوگل همچنان باقی مانده است و کاربران می توانند تعدادی از برنامه های پخش فیلم را دانلود کرده و به آن ها دسترسی داشته باشند.
گوگل تی وی برنامه ها و فیلم های تلویزیونی مختلف را دسته بندی می کند و آن ها را در یک فهرست قرار می دهد تا برای کاربر به طور کامل شخصی سازی شده باشد. به طور کلی، این پلتفرم هر آن چه از سرویس های مختلف تماشا می کنید را در یک تجربه یکپارچه ترکیب می کند. همچنین با پشتیبانی از Google photos، به کاربران امکان می دهد عکس های خود را از فضای ابری به صفحه تلویزیون خود به نمایش بگذارند.
مانند بسیاری از نرم افزارها و برنامه های دیگر، گوگل یا اندروید تی وی دارای یکپارچه سازی کامل است و با فشار دادن یک دکمه کاربران می توانند از دستورات صوتی استفاده کنند. همچنین با استفاده از تلویزیون گوگل می توانید از دستیار گوگل بخواهید که فیلم هایی از یک ژانر خاص را به شما پیشنهاد کند. اگر خانه شما هوشمند باشد، با استفاده از دستیار هوشمند می توانید این پلتفرم و بلندگوهای هوشمند را کنترل کنید.
چگونه می توان از گول تی وی استفاده کرد؟
تنها راه برای دریافت گوگل تی وی این است که یک تلویزیون یا اندروید باکس خریداری کنید. به وسیله برنامه Google Home در تلفن خود، نسبت به راه اندازی آن استفاده کنید. فرآیند راه اندازی به صورت قدم به قدم به شما نمایش داده می شود. هنگامی که از شما خواسته شد، فهرست تماشا یا Watch list و محتوای خود را در دستگاه هایتان همسان سازی کنید. سپس باید دستگاه خود را به حساب ایمیل خود وصل کنید. پس از آن می توانید بدون هیچ مشکلی از تلویزیون گوگل استفاده کنید و از تماشای فیلم های موردعلاقه خود لذت ببرید.

تماشای فیلم با گوگل تی وی
بهترین ویژگی ها و امکانات گوگل تی وی باکس
اگر قصد خرید اندروید باکس مجهز به تلویزیون گوگل را دارید، بهتر است که با همه امکانات و مشخصات آن آشنا شوید که به شرح زیر هستند:
آسان ترین نحوه پیمایش
پیمایش در میان برنامه ها و آیکون ها آسان تر است و در برخی مواقع حتی نیاز به باز کردن برنامه برای پخش محتوا ندارید.
رابط کاربری ساده و آسان
این پلتفرم توانسته است یکی از بزرگترین مشکلات تلویزیون های اندروید را که رابط کاربری آن ها است حل کند. در بیشتر قسمت های این پلتفرم می توانید برنامه های موردعلاقه خود را به راحتی پیدا کنید و بیشتر اوقات بر حسب علاقه شما چیده می شوند.
قابل اجرا روی تلویزیون های معمولی
بسیاری از برنامه های جدید روی تلویزیون های معمولی اجرا نمی شوند، اما گوگل تی وی از این قاعده مستثنی است و حتی روی تلویزیون های معمولی هم قابل اجرا است. برای این کار، باید از دستگاه های Chromecast google tv استفاده کنید.
این دستگاه می تواند تلویزیون شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کند. برای نصب آن به هیچ ستاپ باکس دیگری نیاز ندارید، زیرا این پلتفرم هر چیزی که نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می دهد.
دسترسی به شبکه ها و کانال ها
پلتفرم Google Tv باکس امکان دسترسی به 800 کانال تلویزیونی رایگان را می دهد. بنابراین، می توانید برای تماشای برنامه های تلویزیونی معمولی خود نیز از آن استفاده کنید. می توانید فهرست پخش خود را با استفاده از تلفن همراه در هر جایی از دنیا داشته باشید و به تماشای برنامه های مورد علاقه تان بپردازید.

اندروید تی وی باکس
آیا برخورداری از بازی ها هم در اندروید تی وی باکس یا گوگل تی وی امکان پذیر است؟
بازی های زیادی برای این پلتفرم مانند Final fantasy و Grand Theft Auto در دسترس هستند. بر خلاف اندروید تی وی، تلویزیون گوگل فروشگاه Play را به گونه ای ادغام کرده است که فقط به تماشای فیلم و سریال اختصاص ندارد، بلکه می توانید از طریق جست و جوی صوتی یا کلمه ای برخی از بازی ها را نیز پیدا کنید.
افرادی که از کنسول ها یا کابل های HDMI استفاده می کنند می توانند سود زیادی از این ویژگی ببرند. با این حال، این پلتفرم بیشتر به خاطر دسترسی آسان به برنامه های انتشار فیلم شناخته شده است. شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی از فیلم های موردعلاقه خود لذت برده و آن ها را در هر مکانی مشاهده کنید.

گوگل تی وی باکس
خرید باکیفیت ترین اندروید باکس های مجهز به گوگل تی وی از بهترین فروشگاه
گوگل تی وی یک رابط کاربری یا پلتفرم است که با استفاده از سیستم عامل اندروید، روی اندروید باکس ها قرار می گیرد. با استفاده از این پلتفرم قادر به استفاده از برنامه هایی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس، آمازون، اسپاتیفای و بسیاری از برنامه های دیگر هستید. در حال حاضر، برندهای تلویزیون هوشمند مانند سونی در حال توسعه تلویزیون های اندروید با این پلتفرم هستند.
بنابراین، این روند در آینده رشد خواهد کرد و نحوه استفاده از این پلتفرم به طور کلی تغییر می کند. برای خرید و استفاده از دستگاه اندروید باکس جدید می توانید از طریق فروشگاه ما با قیمتی کاملا مناسب سفارش خود را ثبت کنید. برای این کار کافی است که به سایت مراجعه کرده و محصول موردنظر خود را به سبد خرید اضافه کنید.