در مورد تابلوی دیجیتال یا digital signage چه می‌دانید؟

دنیای امروز دنیای هوشمند شدن همه چیز است. از گوشی‌های موبایل گرفته تا لوازم آشپزخانه وکیوسک های هوشمند چیزهایی که روزی فکرش را نمی‌کردیم، در حال هوشمند شدن هستند. تولد هوش مصنوعی و رشد آن نیز به این موضوع دامن زد و اکنون، روند هوشمندسازی را بیشتر کرده است.
به احتمال زیاد تابلوهای اعلانات که در مدارس و یا سطح شهر و محله در زمان‌های نه چندان دور وجود داشتند را به یاد دارید. تابلوهایی که به ما اخبار و اطلاعات روز و یا وقایع و رویدادهای جدید را گزارش می‌دادند. حتی بسیاری از هماهنگی‌ها از طریق تابلوهای اعلانات انجام می‌شد. امروز این تابلوها نیز هوشمند شده و به شکل فیزیکی گذشته نیستند!

حتماً تاکنون نمایشگرهای بزرگ دیجیتال را دیده‌اید که در سطح شهر و یا در سطح ادارات و سازمان‌ها به نمایش تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها می‌پردازند. این تابلوهای هوشمند یا  digital signageها از جمله فناوری‌های نوینی هستند که جایگزین تابلوی اعلانات هستند. در این مطلب، در خصوص این تابلوهای مدرن صحبت خواهیم کرد. با ما تا انتهای این صفحه همراه باشید تا در مورد تابلوهای دیجیتال اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

تعریف و اهمیت تابلوی دیجیتال

تابلوی دیجیتال یا digital signage به تجهیزات دیجیتالی اطلاق می‌شود که برای نمایش اطلاعات، تبلیغات و محتوای چندرسانه‌ای استفاده می‌شود. این تجهیزات معمولاً شامل صفحه نمایش LCD یا LED، پخش کننده محتوا و سیستم مدیریت محتوا می‌باشد. این تابلوها تبلیغات و اطلاعات خاصی را نمایش می‌دهند و به دلیل ابعاد بزرگ و داینامیک بودن، توجه افراد زیادی را جذب می‌کنند. در شهرهای بزرگ و کوچک زیادی، این تابلوها در وسط میدان‌ها قرار داده شده‌اند تا نکات مهم و برخی تبلیغات را به نظر شهروندان برسانند. این تابلوها تنها در میادین شهری قابل استفاده نیستند و می‌توان از آن‌ها برای رشد و رونق کسب و کارها استفاده‌های زیادی کرد.

استفاده از تابلوی دیجیتال و کیوسک های لمسی در موارد مختلف

تابلوی دیجیتال و کیوسک های لمسی به عنوان یک ابزار ارتباطی و تبلیغاتی، در اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، فرودگاه‌ها و سایر اماکن عمومی استفاده می‌شود. طبق تجربه و اصول مارکتینگ نقش مهمی در جذب مشتریان و ارتقای سود کسب و کارها دارد. تابلوی دیجیتال و کیوسک های لمسی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در صنعت خدماتی و رستوران‌ها، این تجهیزات برای نمایش منو، تبلیغات و تخفیف‌ها استفاده می‌شود. در فروشگاه‌ها، تابلوی دیجیتال به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده می‌شود که به صاحبان فروشگاه امکان می‌دهد تا محتوای تبلیغاتی خود را به‌روزرسانی کنند و بازخورد مشتریان را بررسی کنند. در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن، تابلوی دیجیتال برای ارائه اطلاعات مربوط به حمل و نقل، زمان‌بندی و تبلیغات استفاده می‌شود.
هتل‌ها، موزه‌ها، سینماها، صرافی‌ها، کتابخانه‌ها و... همگی از این وسیله برای بهبود تعامل با مخاطبین خود استفاده می‌کنند. از دیگر کاربردهای تابلوی دیجیتال می‌توان به استفاده آن در صنعت سلامت و مراکز درمانی، صنعت مهندسی و ساختمانی و صنایع مختلف دیگر اشاره کرد. به طور کلی، در هر زمینه‌ای که نیاز به اطلاع رسانی و ارائه تبلیغات به مخاطب باشد، این تابلوها قابل استفاده هستند.

مزایای تابلوی دیجیتال برای کسب و کارها

استفاده از تابلوی دیجیتال یکی از روش‌های مدرن برای تبلیغات و ارتباط با مشتریان است. این تجهیزات به کسب و کارها امکان می‌دهند تا به صورت دینامیک و جذاب، اطلاعات و تبلیغات خود را به مخاطبان منتقل کنند. برقراری ارتباط به این شکل، توجه مشتریان را بیشتر از بنرهای کاغذی و استاتیک به خود جلب می‌کند. علاوه بر توان نمایش محتوای چندرسانه‌ای، تابلوی دیجیتال مزایای دیگری نیز دارد.

تبدیل مشتریان بالقوه به خریدار 

با استفاده از تابلوی دیجیتال، می‌توان به راحتی محتوای چندرسانه‌ای را نمایش داد و ارتباط بصری قوی‌تری با مشتریان برقرار کرد. این امر می‌تواند به افزایش توجه و تعامل مشتریان با برند کمک کند و در نتیجه فروش و سودآوری کسب و کار را افزایش دهد. بسیاری از مشتری‌هایی که وارد مغازه می‌شوند، ابتدا توجهشان از طریق تابلوی دیجیتال نصب شده در آن جلب شده و سپس تصمیم گرفته‌اند برای اطلاع بیشتر به درون فروشگاه بروند. سپس بسیاری از آن‌ها خرید انجام خواهند داد. به این شیوه سود کسب و کار بالاتر خواهد رفت.

صرفه جویی در هزینه تبلیغات

یکی دیگر از مزایای استفاده از تابلوی دیجیتال، صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات و تبلیغات سنتی است. زیرا با استفاده از یک تابلوی دیجیتال، صاحبان کسب و کار می‌توانند به راحتی محتوای تبلیغاتی خود را به‌روزرسانی کنند و نیازی به چاپ مجدد بروشورها یا پوسترها نداشته باشند. این کار در دراز مدت باعث کاهش هزینه‌های چاپ و تبلیغات می‌شود. با این شیوه شما می‌توانید به راحتی دیده بشوید و دیگر برای بیشتر دیده شدن به رسانه‌های دیگر هزینه نپردازید.

بروزرسانی آسان محتوا

همچنین، تابلوی دیجیتال به کسب و کارها امکان می‌دهد تا به صورت سریع و آسان، محتوای خود را به‌روز رسانی کنند. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا، می‌توان به راحتی تغییرات لازم را در محتوا اعمال کرده و به‌روز بودن اطلاعات و تبلیغات را تضمین کرد. این امر از اهمیت بسیاری برای کسب و کارها برخوردار است زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد تا با تغییرات سریع در بازار، به‌روز بودن اطلاعات خود را حفظ کرده و با رقبا رقابت کنند. دیگر نیازی به ساعت‌ها معطلی برای آماده شدن بنر و نوشتن آن، تنها برای چند روز استفاده نیست! تابلوی دیجیتال به راحتی این نیازها را برطرف می‌کند و زمان را صرفه جویی می‌نماید. 

نحوه راه اندازی تابلوی دیجیتال یا digital signage

برای راه اندازی تابلوی دیجیتال، ابتدا باید صفحه نمایش مناسب را انتخاب کرد. سپس باید از یک کامپیوتر به عنوان سرور برای اتصال به صفحه نمایش و مدیریت آن استفاده کنید. یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید تا بتوانید محتوای نمایشی را کنترل کنید.  در نهایت، باید محتوای مورد نظر (تصاویر، ویدئوها، پیام‌ها و...) را طراحی و آماده کرده و به کمک سیستم مدیریت محتوا، به تابلو ارسال کرد. برای بهره‌برداری بهینه از این فناوری، نیاز به مدیریت مداوم و به‌روزرسانی محتوا و نیز بررسی بهبودهای ممکن در سیستم دارید. به همین سادگی می‌توانید تابلوی دیجیتال خود را راه اندازی و مدیریت نمایید.

خرید تابلوی دیجیتال از سایت اندروید باکس

سایت اندروید باکس یکی از سایت‌های معتبر و معروف برای خرید تابلوهای هوشمند می‌باشد. با دسترسی آسان و سریع به محصولات متنوع و با کیفیت، این سایت به عنوان یک منبع اصلی برای خرید تابلوهای هوشمند شناخته شده است. از آنجایی که این سایت دارای مجموعه‌ای از بهترین برندها و مدل‌های تابلوهای هوشمند می‌باشد، خرید از اینجا امکان انتخاب گزینه‌های مختلف و مناسب برای هر نیاز و سلیقه را فراهم می‌کند. به علاوه، این سایت دارای سیستم امنیتی قوی و خدمات پس از فروش مناسبی است که به مشتریان اطمینان می‌دهد. این سایت همچنین امکان ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه برای محصولات مختلف را داراست که می‌تواند خرید تابلوهای هوشمند را برای مشتریان خود جذاب‌تر کند.

جمع بندی

تابلوی دیجیتال یا digital signage استفاده از تجهیزات دیجیتالی برای نمایش اطلاعات و تبلیغات است. این تابلوها در اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی استفاده می‌شود. از مزایای استفاده از تابلوی دیجیتال می‌توان به جذب مشتریان، صرفه جویی در هزینه تبلیغات و به‌روزرسانی آسان محتوا اشاره کرد. راه اندازی این تابلوها نیاز به صفحه نمایش، کامپیوتر، سیستم مدیریت محتوا و محتوای مناسب دارد. اندروید باکس یکی از سایت‌های معتبر برای خرید تابلوهای هوشمند است. شما می‌توانید هم اکنون از طریق سایت و یا تماس با ما سفارش خرید تابلوی خود را ثبت کرده و به کسب و کارتان رونق ببخشد.